• Julita Perczuk

Mobility, czyli za co powinnaś pokochać roller



Mobility, czyli techniki mobilizacji w treningu siłowym to podstawa w każdym planie treningowym. Dlaczego?

Ponieważ służy w głównej mierze do pogłębiania zakresu ruchu. Aby układ nerwowy przyswoił nowy zakres ruchu, powinnaś wykorzystać go w treningu. Dla lepszej mobilności organizmu, poświęć około 2- 3 minut na daną strukturę, a ćwiczenia siłowe spokojnie wykonasz w pełniejszym zakresie.


Dla niektórych wróg publiczny nr 1, dla innych wybawienie i fantastyczny sposób na zakwasy, spięte mięśnie i smukłą sylwetkę.

Prawda jest taka, że ROLLER - bo o nim mowa, to podstawowy przyrząd do technik mobility, który każda osoba regularnie trenująca powinna posiadać w domu.

Zastanawiasz się, skąd wziął się ból, który pojawił się nagle i nie mija, chociaż dałaś sobie czas na regenerację po treningu? Związany jest ze zbyt dużym napięciem powięzi (cienkiej białej błonki, którą możesz skojarzyć z piersią kurczaka, na której ona występuje. Tak, u Ciebie też otacza wszystkie mięśnie)

Gdy wybierasz się na dłuższą wycieczkę rowerową, biegasz lub po prostu śmigasz do pracy w butach na wysokim obcasie, by wyglądać jak milion dolarów, mięśnie bardzo mocno się spinają. Wtedy zmniejsza się ich elastyczność, przez co krew ma do takich miejsc utrudniony dostęp. Dociera do nich mniej tlenu i substancji odżywczych. Nie są też w wystarczającym tempie usuwane produkty przemiany materii. Tak powstają mięśniowo-powięziowe punkty spustowe i pojawia się przeokrutnie męczący ból.

Więc jeśli czujesz, że:

1. Masz uczucie spiętych mięśni, przykurczonego ciała

2. Twoja tkanka tłuszczowa gromadzi się w większej ilości w jednym, wybranym miejscu (np. uda, pośladki) i ciężko Ci jest ją zredukować w tym obszarze

3. Masz ból mięśniowy, szczególnie po aktywności fizycznej lub długim siedzeniu przy komputerze lub w samochodzie (lędźwia)

4. Nie możesz prawidłowo wykonać np przysiadu, bo pięty odrywają się z podłogi

IDŹ SIĘ ROLLOWAĆ KOBIETO!

Pierwsze rollowania mogą być bardzo bolesne. Ale bądź twardą babką, efekt będzie absolutnie fantastyczny! Już po 2-3 rollowaniach ból się znacząco zmniejszy, a zbyt duże napicie mięśniowe zniknie :)

Co to oznacza?

1. Zwiększenie ruchomości w stawach

2. Lepszą regenerację po treningu

3. Szybiej widoczne efekty redukcji tkanki tłuszczowej z upierdliwych obszarów Twojego ciała (Jupiiiii)

4. Redukcję bólu

5. Uelastycznienie mięśni

Brzmi świetnie, prawda? No to do dzieła! :)

152 wyświetlenia

© 2020 by Julita